Työvuosia ei takana ole kovinkaan paljon, mutta melko onnistuneesti olen jo omaksunut asenteen, että lomalta töihin palaaminen on lähes poikkeuksetta mölöä! Tykkään työnteosta ja tykkään työstäni, mumtta silti eka päivä loman jälkeen on aina jotenkin nihkeää. Kotitalouden tunnilla oli kaaos, sillä oppilaat olivat puolestaan unohtaneet, miten ihmeessä ruokaa oikein tehdään ja kuinka keittiössä käyttäydytään. Ilmeisesti olen liian löperö, sillä joka toinen teini huuteli mua koko ajan auttamaan - eivät jaksaneet katsoa kirjasta kastikkeen ohjetta. 

Ärsyttin kyllä jo heti kättelyssä - kuraattori, psykologi ja se mun työparini oli supattaneet keskenään jotain, mitä ei taaskaan jaksettu mulle kertoa. Kuulin vasta oppilailta itseltään, että ne oli päättäneet, että ne hölmöilevät jannut eivät saa enää olla kavereita. Kuraattori piti niille sitten jonkun session, missä asia ilmaistiin. Siis mitä helevettiä! Mitä sitä tästäkään mulle nyt turhaa kertoa. Ja sitä paitsi mä en usko tälläiseen menetelmään, missä jotkut kuuskymppiset kertoo teineille, kenen kaveri niiden kannattaa olla. What ever! Tehkööt niin kuin tykkää.

Mölöä oli myös sade ja tuuli. Kotiin tullessa illalla oli pakko poiketa ostamassa kumisaappaat. Ne ei kyllä ole mölöt vaan eri tyylikkäät, mutta syy niiden hankkimiseen on tietty tyhmä! No, nyt pysyy jalat kuivina seuraavat syksyt. Toivottavasti en tarvi niitä enää kovin montaa vuotta...