Seuraan monia blogeja (joista suurin osa ei jostain syystä ole suosikkilistallani), joiden pitäjät ovat perin tiedostavia. Johtuu varmaan siitä, ettei ihan pelkkää tyhjänpäiväistä "mä kävin just kaupassa ja ostin maitto ja nyt mä oon sohvalla ja kuuntelen NRJii ja juon kokista" shittiä jaksa lukea, kuten ei myöskään huonosti kirjoitettua blogiakaan. Yhdyssanavirheitä ja pilkun väärää käyttöä varsinkin vihaan.

Hyvin kirjoitetut mielenkiintoiset blogit ovat siis todella usein tiedostavia. Ja niiden lukeminen ahdistaa. Joo-o, kyllähän kaiken maailman asiat kiinnnostaa muakin.... Viime aikoina, tai ehkä viimeisen viiden vuoden aikana musta vaan on tullut ihan hirveän laiska. Selaan Hesarini päivittäin, mutta siihen se sitten jääkin. Kun ei ole telkkaria enkä radiosta kuuntele juurikaan ajankohtaisohjelmia, tiedot yhteiskunnan tapahtumista ovat aika heikolla pohjalla. Joskus selaan Ylen uutissivuja pinnallisesti, mutta tarkempi perehetyminen aina jää.

Yhteiskunnallisesti ja kulttuurisesti tiedostavia blogeja lukiessani mulla tule usein olo, että olen vähän hölmömpi kuin muut. Mutta kun mä en vaan jaksa ottaa selvää kaikesta... Onko se synti?