Niska/hartia on nyt niin jumissa, että olin eilen jo menossa Terveyskeskuspäivystykseen. Emmin kuitenkin, sillä netissä kovasti korostettiin, että päivystys on tarkoitettu ÄKILLISIÄ sairastumisia varten. Minähän olen potenut jo viime viikosta lähtien, joten ei tässä mitään äkillistä ole. Äkillistä oli vain se, etten aamulla pääsyt ilman seiniin tarrautumista sängystä ylös enkä takaisin makuuasentoon.

Odottelin kuitenkin nöyränä tyttönä maanaantaita ja tavallisen terveyskeskuksen aukeamista. Puheluuni vastattiin 8.03 ja sain oikein ystävällistä ja asiallista palvelua. Muta, mutta... "Omalääkärin" kaikki ajat olivat kuulema jo menneet ikä terveydenhoitajalle kannata tämän vaivan kanssa mennä. Millekään muulle lääkärille taas ei voinut ohjata "kun omalääkärillä on tämä väestövastuu..."  Ohjeeksi tuli mennä terveyskeskuspäivystykseen (!!!!), mutta hoitsu neuvoi menemään sinne jo kolmen jälkeen hakemaan jonotusnumeroa, että pääsisin sitten lääkärille haipakkaa.

MIT VIT??????????

Eikö terkkareissa tosiaankaan nykyään ole mitään päivystäviä lääkäreitä? Ja mikä helvetin väestövastuu? Eihän se mun omalääkäri ole edes ikinä nähnyt mua, tuskin olisin vaurioitunut siitä, että joku muu mua kopeloi!!!!!! Vaan ei auta. Nyt odottelen ajan kulumista, jotta voin mennä jonottamaan Mariaan koko iltapäiväksi. Onneksi kuitenkin pystyn lukemaan tentiin.