Tänään akoi epäilyttää, että joskohan mustakin tulee aika pian hermoheikko yläasteen ope. Yleensä teinien kanssa annan niiden hölinöiden mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos enkä jaksa provosoitua kovin kovasti. Jossain menee kuitenkin raja. Kestän lähes loputtomiin hyväntahoista pääanukomista, mutta mulle on turhaa tulla ylimielisesti hyppimään nenille. Siinä kohtaa palaa piuha.

Karjaisin tänään yhdelle oppilaalle (todella rakentavasti...) "turpa kii ja katse kohti taulua". Voi olla, että se valittaa kotona siitä, kuinka opettajat puhuttelee koulussa oppilaita törkeästi, mutta ainakin se tepsi. Ei tarvinnut sen jälkeen enää kyseiselle junnulle valittaa töykeästä puhetavasta, vaikka muusta pitikin. Jepjep.

Sitä vaan ihmettelen, että kuvitteleeko ne aineenopettajat, että mä olen joku yleinen poliisi (koska eihän erityisopettajaa kai sitten tarvita muuhun) vai eikö niitä kiinnosta järjestyksenpito tunneilla. Joissain aineissa opettajat ei puutu järjestyshäiriöihin millään tavalla enkä oikein tiedä, odottaako ne mun marmattavan vai eikö niitä tosiaan yhtään kiinnosta. Vai eikö ne ehkä osaa ite...?

Edit:

Hyvinpalkattuna "kouluavustajana" oleminen on siis ihan jees, mutta sanoisin, että siinä menee resurssit ihan hukkaan. Mielummin mä opettaisin jotain pikku mamua oppiaineiden saloihin kuin komentelisin luokkaa olemaan hiljaa.