Kyllä oli uuvuttava viikonloppu. En avannut puhelinta tänä aamumna ennen yhdeksää, jotta saatoin olla varma, ettei mua kysyttäisi minnekään sijaiseksi. Mahatautia ei onneksi tullut, mutta ilman sitäkin oli rankkaa.

Lauantaiaamuna mä lennähdin anivarhain Vaasaan. Siellä oli yhdet taitoluistelukilpailut, joihin ei ollut lähempää saatu tuomareita. Reissussa meni koko päivä, vaikka itse kisa ei ollut niin hirveän pitkä. Aikaa meni odotteluun ihan turkasesti - ensin odotettiin kisan alkamista, sitten lentokonetta, sitten välilaskun aikana Kokkolassa ja sitten vielä kentällä bussia Helsinkiin. Koko päivänä en saanut mitään lämmintä ruokaa, eli olo alkoi olla aika hirveä siinä iltakahdeksalta. Koska olin menossa vielä serkun kolmekymppisille, oli pakko vetäistä rautatieasemalla makkaraperunat. Ai että maistui hyvältä. Annos oli todellinen rasvapommi, mutta viis siitä!

Kolmikymppisillä oli fanstu tunnelma. Tila oli melko pieni ja melko täynnä jo ennen Hunajamelonien esiintymistäkin. Kun bändi aloitti, fiilis nousi heti kattoon, kun kukaan ei voinut siirtyä minnekään kovin kauas nihkeilemään. Niinpä ne sen toisen sankarin vähän eri-henkiset ystävätkin rentoutuivat ja jorasivat lopulta villisti. Harmitti suorastaan, että ei voinut jäädä ottamaan kuppia vaan oli lähdettävä tutimaan kamalan aikaisin.

Sunnuntaina ei aamulla paljoa naurattanut. Olin aivan puhki edellisen päivän tuomaroinneista, mutta eipä siinä auttanut muu, kun kerätä kimpsut ja kampsut ja matkata Hämeenlinnaan. Näillä pakkasilla ei kylmässä jäähallissa pitkän kisan aikana juuri viitsisi hengailla ja Hämeenlinnan halli ei suinkaan ole siitä lämpimimmästä päästä. Tuomarihuoneessakin oli niin hyytävää, ettei siellä olisi halunnut ottaa takkiakaan pois. Onneksi mulla oli aivan järjettömät määrät vaatteita. Selvisin siis hengissä, mitä nyt varpaat olivat ihan kalikoina.

Tänään mun piti hoitaa asioita, mutta en päässyt sängystä ylös, joten pelkään, että ohi menee. Mieli on kuitenkin hyvä, sain yliopistosta yhdeltä argentiinalaiselta dosentilta meilin, että mua mahdollisesti kaavaillaan Guatemalöan kenttäkeikkalle... Jee!!!! Menen keskiviikkona keskustelemaan asioista (+jatko-opinnoista, joille en sittemmin ole tehnyt yhtään mitää... gulps). Hyvähyvähyvähyvä!