Kaikki on menneet ihan sekaisin. Tähän saakka kukaan mun lähipiirissäni ei ole hankkinut lapsia. Nyt yhtäkkkiä kaikilla on lapsi tekeillä, tulossa tai juuri saatuna. Olen jo tottunut siihen, että vanhat kaverit hankkii lapsia, eihän tässä kukaan enää niin hirveän nuori ole.

Mutta että myös vanhassa urheilujoukkueessa. Entisen joukkueen jäsenet mä miellän jotenkin ikinuoriksi ja reteiksi. Ne on lähes kaikki sitä paitsi nuorempia kuin minä! Ei niiden kuulu vielä mennä naimisiin ja vakiintua, saati sitten synnyttää. Niiden kuuluu riekkua pikkutopissa baarissa aamuun asti ja kutsua mua tädiksi, kun mä olen niiden mielestä niin vanhakantainen ja onnettoman epänuorekas.

Tuleekohan ikinä omalle kohdalle sitä fiilistä, että "NYT mä haluan asettua aloilleni"? Ja entä jos ei tule - minkälainen elämä siitä sitten seuraa? Kun kaikilla muilla on kymmenen lasta ja mä olen alien ulkoavaruudesta, kun en edes tiedä, miten niiden lasten kanssa pitää puhua! Ei urheilijat saa pettää mua... Tähän asti on näyttänyt hyvältä, ei nyt saa yhtäkkiä alkaa muuttaa hommia.