Mulla oli viime yönä unessani varsinainen actionleffa menossa. Siinä tapahtui ihan hirveästi kaikkea ja kierreltiin, takaa-ajettiin ja seikkailtiin ties missä, mutta en sen tarkemmin pysty sitä kuvailemaan. Sen sijaan loppukohtaus jäi hyvin mieleen. Se oli värillinen (oliko muu osa unesta, en tiedä) ja siinä taisteltiin tosi verisesti. Loppujen lopuksi kaksi kuoli ja kaikki muut taisi haavoittua, osa aika vakavastikin, ainakin sellainen pieni aasialainen tyttö (muistutti ihan yhdessä Yoko Tsuno-albumissa esiintyvää pikkutyttöä), joka kaiken lisäksi joutui näkemään kaikki hirveydet tosi tarkasti ja ehkä osittain hidastettuina, kun mä ainakin näin ne sillälailla.

Rosvot jäi lopulta satimeet ja siihen mä sitten heräsinkin, kun kaikki makasi maassa erittäin vakavasti loukkaantuneina, sankaria lukuuottamatta tietenkin ja poliisit tuli paikalle. Verta oli kaikkialla ja tunnelma oli jotenkin raukea kun jännitys laukesi.

Se oli ikävä uni. Mä heräsin siihen loppukohtaukseen ihan kunnolla ja koska kello oli 04, en saanut unta noin tuntiin. En tajua, mistä se uni oikein pulppusi. Mä en ole katsonut telkkaria tai olut elokuvissa aikoihin. En myöskään ole lukenut mitään kovin villiä viime aikoina. Kukahan tätä osaisi tulkita? Musta olisi kiva tietää, mitä salattuja merkityksiä unella on... Ainakin se aasialaissyntyinen pikkutyttö oli jotenkin todella merkittävä mulle siinä unessa. Kukahan se mahtoi olla?