Työn sankari tässä päivää. Tänään oli taas vähän sellainen ovenkahva-didaktiikka käytössä. Eli päätin ovenkahvaan tarttuessani aina kulloisenkin tunnin aiheen. Mun oli kyllä hyvä tarkoitus eilen suunnitella vähän niitä tunteja, mutta surffasin sitten loppuillan työpaikkoja niin intensiivisesti, ettei sitten jäänyt aikaa suunnitteluun.

Muutama tunti meni onneksi siten, että panin avustajan töihin ja palaveerasin itse sen opettajan kanssa, jonka sijaisena mä olen. Vaikka yritin olla kuinka tehokas, silti meillä meni kaksi oppituntia. Voi harmi... Saatiin onneksi käytyä melko läpikotaisin luokan tän hetken tilanne ja kunkin oppilaan heikkoudet ja vahvuudet. Tosin mulla meinas jo tulla huono omatunto, kun se kyseli, että "osaako ne tän ja oletko sä tehnyt tän ja tän testin niille". Joo en ole. Mulla on mennyt aika kokolailla siihen, että olen itse opetellut hommaa ja sitten yrittänyt paikkailla edellisen opettajan jättämiä suurehkoja aukkoja. Pehemeät menetelmät ei ruleta, ne penskat on saaneet edetä todella löysästi eikä niiltä ole taidettu vaatia juuri mitään...

Vikat tunnit meni aika metsään. Me ollaan perinteisesti luettu niitä HS:n Paavo-tarinoita (ts. sitä joulukalenteria ja keksitty sille jatkoa, kunhan ensin ollaan katottu, missä aina kyseinen maa on ja mitä siellä on. Niin tänäänkin, mutta penskat oli liian täpinöissään siitä, että ne oli nähneet mut aamulla, mutta en ollutkaan tunneilla. Ne ei kyenneet keskittymään mihinkään ja lopulta mun oli todettava, että hommat oli levällään kun jokisen eväät ja päästettävä ne heti kun ne oli valmiita kirjastoon avustajan kanssa.

Kahdella tytöllä oli erityisen levoton päivä. Niillä on muutenkin kovin hankalaa oman tuottamisen kanssa ja tänään sitä vähääkään ne ei saaneet puserrettua. Apukysymyksistä ei ollut mitään apua ja päädyin kiristämään niiltä kahta lausetta, ennen kun ne sais lähteä sinne kirjastoon. Kahta!! Mulla alkaa olla itselläkin paukkut aika loppu, joten juuri nyt mä kiitän jotain korkeampia voimia siitä, että tänään on jäljellä 9 työpäivää.

Ja jos mä tulen kipeäksi, mikä on todennäköistä, vielä vähemmän! Jes!!!