Tukimussuunnitelman tekeminen on mölöä. Siitä, kun viimeksi jouduin vastaavaa tekemään, on varmaan neljä vuotta. Kaiken lisäksi silloin kelpasi diipadaapa-suunitelma, koska seminaarin vetäjä oli aika seniili eikä niin välittänyt siitä, minkälainen tulos oli.

Valitettavasti jatko-opintoihin meidän laitokselle ei enää pääsekään vaan hymyilemällä kauniisti. Tai ehkä pääsis, mutta mä en tiedä kenelle hymyillä. Niinpä mä yritän nyt kahlata kamalaa määrää kirjallisuutta läpi, jotta saisin tutkimussuunnitelmaan edes jotain järjen hippusia. EN edes muistanut, mitä kaikkia asioita siihen pitäisi laitata. Onneksi löysin sentään ohjeet jatko-opiskelijaksi hakeutuvalle, joten tiedän suunnilleen, mitä olen tekemässä.

Paitsi että en tiedä. Suunnitelmaan pitää listata myös teoriat, joihin tutkimuksen pohjaa... Siis mitkä? Mä tulen pohjaamaan sen niin moneen eri teoriaan, että ei kai niitä kaikkia voi tossa listata (+että en tietenkään tunne niitä teorioita vielä ollenkaan kunnolla). Ja sitten analyysimenetelmät. Siis hei, mistä niitä nyt vielä voi tietää, kun tää kaikki on vasta niin alkuvaiheessa. Eihän mulla ole vielä edes selvää kuvaa siitä, mitä kaikkea mä käytän tutkimusaineistona. Ohjaajakin vaan käski tutustua siihen ja tuohon ja tähän.

Näyttää kovasti siltä, että musta ei tule vielä oikeaa jatko-opiskelijaa vaan orientoiva. En mitenkään ehdi siihen tiedekuntaneuvostoon, missä ne hyväksytään tälle keväälle. No, kai se orientointikin on ihan ok - saan ainakin aikaa pohdiskella aihetta, siis jos en nyt saa sitä megahyvää duunia, mitä kovasti havittelen.